Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 30 oktober 2010

Werk in uitvoering

Gistermorgen gewerkt, gistermiddag andere dingen gedaan en gisteravond gezellig uit eten geweest, dus er valt (nog) niet veel te melden op het gebied van nieuwe kleertjes.
Daarom vandaag een stukje werk-in-uitvoering.
Op de foto zie je het breiwerkje van wat een grijs, mouwloos kabelvest voor Barbie moet worden. Bedoeld voor over een blouse of shirt met lange mouw. Een behoorlijk arbeidsintensief karweitje, want dit wordt gebreid met superdun garen op nld. 1,5. En dat zijn best dunne naalden; als ik te lang achter elkaar hiermee bezig ben, prik ik me soms de wijsvinger kapot! En wanneer er na een poosje met dit werkje weer wordt overschakeld op werk met nld. 2, voelt dat bijna aan als (te) dik.
En dan te bedenken dat er poppenhuisformaatenthousiastelingen (wat een schitterend scrabblewoord!) zijn die op nog dunnere naalden breien, zoals 1.0 en 0.8. Knap hoor, daar neem ik mijn petje voor af!

Op foto links laat ik een deel van mijn hobbykamer zien. Je ziet hier een aantal van mijn modellen. Ze zijn gekleed (áls ze tenminste gekleed zijn...) in inmiddels afgemaakte setjes, in kleertjes waaraan nog gewerkt wordt of met kleren waaraan nog wat toegevoegd moet worden om er een meer compleet geheel van te maken.




Deze afbeelding kun je niet groter maken door erop te klikken, want de kwaliteit van de foto was niet zo geweldig.
Zo! En dan nu maar eens kijken waarmee ik aan de slag ga. Broekje voor Barbie? Een tasje maken om dat bijna klare setje af te maken? Of toch een jas voor Ken knippen? Hoewel... dat bontjasje voor Barbie ligt ook nog te wachten. Tja, het kan allemaal en ik vind het nog steeds allemaal leuk om te doen. Je leest het wel weer.
Fijn weekend! Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten