Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 1 november 2010

bontjasje

Gisteren een jurkje gebreid van meerkleurige sokkenwol. Donkergrijs, lichtgrijs, stukjes paars en hele kleine stukjes donkerblauw. Wel grappig, denk ik.
Ik heb wat stukjes soepel (imitatie)leer besteld in de kleuren zwart, rood en paars en nu hoop ik dat het de kwaliteit heeft die ik in gedachten heb en dat de kleur paars past bij het paars in het jurkje, zodat ik er een mouwloos leren vestje bij kan maken en wellicht een tas van hetzelfde materiaal... Wordt vervolgd!
Sorry.. geen geweldige foto, maar ik beloof een betere wanneer het setje klaar is.


En vanmorgen het bontjasje gemaakt waarover ik al eerder schreef (dat het geknipt lag te wachten om in elkaar gezet te worden).
Omdat het bont redelijk dik is, heb ik het beleg van een donkerbruin stofje gemaakt.
Verdere plannen voor Barbie en vrienden heb ik vandaag niet.

Straks eerst weer wat boodschappen, daarna huishoudelijke bezigheden (tja, soms moet dat....) en de tijd die voor liefhebberijen overblijft denk ik te gaan vullen met lezen en patchwork (hexablommen maken en aan elkaar zetten; óók heel leuk om te doen!).
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten