Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 28 oktober 2010

Weer een jurkje klaar

't Jurkje dat gisteren in de maak was heb ik vandaag afgemaakt. Leuk geworden met dat goudkleurige riempje en grappig gedraaid kettinkje, vind ik tenminste...

Het op de foto zetten van de kleertjes blijf ik vaak frusterend vinden, omdat je toch telkens weer ziet dat de foto niet weergeeft wat je in het echt ziet. Voor mijn gevoel "mist" er altijd iets.
Maar ik mag niet klagen. Hoeveel makkelijker gaat het nu met de digitale camera dan eerder met de filmrolletjes. Nu kun je lekker plaatjes blijven schieten, op je gemak achter de computer de meest geslaagde exemplaren uitzoeken en ze dan ook nog direct gebruiken. Wat een vooruitgang!

En omdat de winter eraankomt ben ik uiteraard ook druk in de weer met de breiwerkjes. Veel kabeltjes dit seizoen. Er zitten nog heel wat plannen in mijn hoofd, maar dit setje van muts met sjaal is alvast gerealiseerd. Is het wat?
 
Voorlopig genoeg gefrutseld voor vandaag. Zometeen eerst boodschappen doen en daarna wachten nog wat andere zaken.
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten