Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

woensdag 19 maart 2014

Zomerse setjes

Eerder liet ik al een aantal zomerse setjes zien. Ze waren nog niet helemaal "af" en vroegen nog om een tasje, een hoedje, een kettinkje o.i.d.

Twee setjes zijn inmiddels helemaal klaar en mochten naar de verkoopsite, evenals twee setjes waarvan ik nog niets had laten zien.


De topjes zijn alledrie gemaakt naar een patroon van Stickatillbarbie en de jurk is een patroon van Vogue.

Setje nummer drie ontstond eigenlijk op dezelfde manier als de combi spijkerbroek met groen topje in het vorige logje. Ik maakte namelijk nòg een groene top en wilde even de pasvorm controleren. Pop met rose streepjesbroek lag binnen handbereik, dus mocht die even passen.
De combi van rose streepjesstof met een groen truitje zou ik zelf niet bedacht hebben, maar ik vond het echt leuk staan bij elkaar. Dus een nieuw setje was alweer bijna daar... Tasje, versierseltje, mutsje et voilá !

Tot het volgende Barbiekleertjesschrijfseltje maar weer,
Joke.

1 opmerking: