Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

woensdag 16 mei 2012

Jasje nummer twee

Ziehier het resultaat van het in het vorige bericht aangekondigde jasje. Mijn conclusie is dat dit jasje dus heel goed van een "katoentje" gemaakt kan worden en dat de voering best weggelaten mag worden. En ik hèb me toch nog een paar mooie (quilt)katoentjes liggen....


Wel zie ik dat de mouwen nog een stukje langer zouden mogen, ondanks dat ik ze al wat langer maak dan het patroon aangeeft. Straks nog maar even kijken hoe deze mouwlengte bij een aantal andere "armtypes" is, zoals de gebogen arm, de arm van de modernere Barbie en de arm met scharnierende elleboog.
Maar vooralsnog ben ik zeker niet ontevreden over het resultaat.
Leuk hoor: jasjes maken...
Het jasje wordt trouwens geshowed over een jurkje dat mijn moeder zo'n 47 (!) jaar geleden voor mijn eerste Barbiepop gebreid heeft. 

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi van zo'n dun katoentje en wat een mogelijkheden met verschillende dessins en setjes maken! Kriebel, kriebel :-)
    Aha, je hebt het dus niet van een vreemde, het kleertjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw jasje is weer TOP!!! Maar dar jurkje!! Een erg leuke steek en een heerlijke kleur! Prachtig met de combinatie van het schitterende jasje!

    BeantwoordenVerwijderen