Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 17 februari 2011

Niet te stuiten..


Inderdaad, ik was niet te stuiten nadat ik onderstaand modelletje een keer gebreid had.
De middelste breide ik het eerst en daarbij is het randje vóórdat het boord begint nog ingebreid. Helemaal tevreden was ik daar niet over, omdat het boord daardoor wat naar buiten krult. Dus nog een truitje gemaakt en daarbij de steken niet ingebreid, maar opgemaasd, wat in mijn ogen een leuker resultaat geeft. Nu had ik de smaak goed te pakken, dus andere kleurtjes opgezocht en nog een paar kleurvariaties uitgeprobeerd. Leuk truitje om te breien!
Wil het modelletje ook als minijurk gaan maken, met een bijpassende legging. En misschien een paar beenwarmers erbij? Of aan de onderkant een randje picootjes haken?
 
Maar eerst moeten deze exemplaren allemaal nog drukkertjes hebben en ik denk er nog even over na hoe ik ze ga "aanbieden": als losse truitjes of setjes van maken?
 
 
Bij de geel/zwarte trui van een paar logjes terug heb ik een zwarte legging gemaakt en het setjes als B529 op de site gezet.
 
 
Eigenlijk vind ik dat ik weer eens wat meer kleertjes op de naaimachine moet gaan maken, maar met de breipennen en een paar bolletjes wol lekker truitjes breien op de bank is óók een heel aangename bezigheid....
Ach, luxeprobleempje toch?
 
 
groet, Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten