Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 28 maart 2016

En dat is één...



Hoewel het nog niet echt lenteweer, laat staan zomerweer wil worden, is hier jurkje nr.1.
Ik hoop dat het de eerste is van een hele reeks zomerse jurkjes, rokjes, setjes...









Maar behalve dat ik een jurkje naaide, breide ik toch ook nog maar weer eens een truitje.
Van een patroon dat een aantal van jullie wellicht heel bekend voorkomt: een Nevedapatroon uit de jaren '60 met gehaakte en gebreide modellen voor Barbie.
Heel wat moeders breiden en haakten met deze patronen hele Barbiegarderobes (er waren 5 verschillende patroonbladen, als ik me niet vergis).






En zie hier het truitje dat ik gebreid heb (van het omcirkelde patroon): 

Een mooie, "stoere" wintertrui. Ga ik vast nog wel een keer maken.







Jurkje en trui komen snel op de site en jurkje nr.2 komt eraan!


1 opmerking:

  1. Ik ben nog steeds blij met het patroon van die jurk. Ik heb er ook (alweer een tijdje) een aantal geknipt liggen. Zoveel mogelijkheden met verschillende stofjes en accessoires en altijd leuk!
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen