Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

dinsdag 11 november 2014

Blauw met groen ...

"Blauw met groen is boerenfatsoen". Dat heb ik mijn moeder vaak horen zeggen.
Evenals "Rood met groen is arbeidersfatsoen".
Dat kan dan misschien wel zo zijn (of ooit geweest zijn), maar ik heb blauw met groen altijd een leuke kleurencombinatie gevonden.

Ik maakte van blauwe fleece een jasje met een kleurig belegje (geen foto).
Gaf het jasje bijpassende groene knoopjes en had warempel nog een lapje stof met groene en blauwe strepen om een broek erbij te maken.

Het geheel van broek en jasje was in eerste instantie bedoeld als setje om de hoed, tas en sjaal te showen.

Voor de verkoopsite wil ik een aantal van dit soort setjes maken, waarvan dit de eerste is. Leuk om te doen! En (uiteraard) heb ik al een aantal kleurencombi's in mijn hoofd zitten ;-))


Verder vordert het mix & match gebeuren van een paar logjes terug gestaag. Waarschijnlijk worden het drie losse setjes, met kleertjes die onderling allemaal te combineren zijn.

En dan heb ik nog een nieuw model poncho uitgeprobeerd. Naast het gebreide exemplaar (wat nog steeds goed bevalt) heb ik nu ook een gehaakt model.
Maakte het eerst van de sokkenwol die ik vaak voor mijn kleertjes gebruik, maar het resultaat daarvan vond ik toch een beetje mmmwha...
Toen heb ik wat dunner garen geprobeerd en het resultaat daarvan stond me gelijk een stuk beter aan.

(Sorry voor de slechte foto... even snel binnen een foto gemaakt...)

Ik denk dat deze poncho leuk staat over een trui met col en lange mouwen . Misschien ook een idee om er een losse col bij te maken die dan gebruikt kan worden als ze een trui met ronde hals aanheeft.


Ook nog wat kleertjes op bestelling gemaakt.
Ben nog wel bezig om daar mijn evenwicht in te vinden.
Wil niet alleen met kleertjes op verzoek bezig zijn, maar ook ruimte houden om regelmatig nieuwe patroontjes uit te proberen of kleertjes te maken voor de verkoopsite.

Maar leuk vind ik het nog steeds, dus ik ga er voorlopig nog lekker mee door!

*******

Geen opmerkingen:

Een reactie posten