Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

vrijdag 13 april 2012

Een paar nieuwe kleertjes


Er gebeurt momenteel niet heel erg veel achter de schermen van Jora Poppenmode, maar dat betekent niet dat er helemaal niets gemaakt wordt hoor.
Ik kan als nieuwe setjes een overhemd met korte mouw voor Ken laten zien en een voorjaarssetje voor Barbie, bestaande uit een driekwart broek, rondgebreid mouwloos truitje van Stickatillbarbie en een schoudertas van turquoise suedine.
De broek past beide types Barbie (oude, originele figuur en het nieuwere figuur), maar bij het nieuwe figuur gaat het drukkertje achter nèt dicht, dus dat vraagt om een aanpassing.
Ik denk het gevonden te hebben door de figuurnaadjes weg te laten en aan de bovenkant rimpelelastiek te gebruiken; zo kan de broek zich prima aan verschillende lijven aanpassen...
En ook een stukje klittenband zou hier een goede optie zijn. Nog steeds heb ik dit niet geprobeerd, maar ga er binnenkort toch eens mee aan te slag!

groet, Joke.

1 opmerking:

  1. Ok, ik heb de overstap gemaakt naar deze weblog. Ziet er leuk uit. Ik ben volgens mij je eerste volger.
    De kleertjes zijn weer mooi. Je maakt altijd van die mooie tassen. Ik ga binnenkort ook eens wat voor Ken proberen denk ik.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen