Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 2 december 2017

Kerstsetje en meer

Voor B754 gebruikte ik een patroon van Stickatillbarbie. Bij B755 zie je dezelfde steek weer terug, maar nu in een (rondgebreid) recht jurkje. Ik vind de steek hier ook heel goed uitkomen en zat al breiend (natuurlijk) alweer allerlei andere kleurencombinaties te bedenken ;-) .

B755




Om even iets anders te maken dan kerstkleertjes, breide ik voor Barbie een korte jurk en maakte daar een bijpassende legging en sjaal bij. Hiervoor gebruikte ik het oude (aangepaste) Ariadnepatroon wat ik al eerder eerder gebruikte en ook over blogde. Hoewel.... al terugzoekend kan ik een bericht daarover niet zo snel vinden. Misschien een volgende keer daar iets over schrijven ;-)






Ook Ken werd niet vergeten: hij kreeg een mooi nieuw vest. Een vest dat niet sluit met drukkertjes, maar een echte knopen-en-knoopsgat-sluiting heeft.

En dit was het dan weer voor vandaag.
Gisteren wat zitten mijmeren over kleertjes voor Kelly.
Wellicht dat ik daar nu even mee aan de gang ga....

Groet,
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten