Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zondag 28 mei 2017

Stretchkatoen Action



Als reactie op het vorige blog kreeg ik van H@ de tip om eens naar het nieuwe stretchkatoen van de A te kijken. Heb ik gedaan: supertip!!
Wat een leuk garen voor barbiekleertjes. Lekker dun, mooi kleurverloop en dan ook nog dat glittertje erin. Helemaal geweldig. Dank voor de tip Hannie!



Ik breide er eerst weer een Daniel Bingham topje van. De langere versie.









En daarna ook nog twee truitjes met lange mouw.
















Twee setjes die al op de werktafel stonden te wachten, maakte ik af met een kettinkje bij de een en een tasje bij de ander en zojuist heb ik maar vast deze drie zomerse setje op Jora Poppenmode te koop gezet.


En verder? Plannetjes genoeg. Tijd iets minder...

Fijne dag! Joke.

2 opmerkingen:

  1. Gaafff!
    Ik gebruik het nu samen met sokkenwol...
    Breien met dubbel garen duzzz
    Voor poppenkleertjes!
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa echt heel mooi met dat garen! Heb inmiddels een bolletje gehaald, binnenkort maar eens mee aan de slag! Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen