Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 27 april 2017

Nogmaals DB-topje


En toch was ik nog niet helemaal happy met het topje waar ik gisteren over schreef.
Bij de moderne Barbie staat zo'n korte top wel leuk, maar bij de oudere poppen wat minder... (vind ik).
Dus probeerde ik gisteravond nòg een andere versie, waarbij ik het lijfje wat langer maakte, zodat de top over een broek of rokband heenvalt.

Ben tevreden over het resultaat! Goed gelukt toch?

Voor degenen die het patroon van deze top ook hebben: ik heb de eerste vier naalden van het patroon (na de boord) nogmaals herhaald voordat ik aan de mindering op de rug begon. En beide "nekbandjes" heb ik 2 naalden korter gebreid.


En nu aan de slag om setjes te maken met deze topjes!
Evenals met de andere "halve" setjes die nog op mijn werktafel staan/liggen ;-)

Fijne dag verder,
Joke.

2 opmerkingen:

  1. Heb je het stretch glittergaren van de action al ontdekt?
    http://www.action.nl/made-by-me-breigaren-stretch-100g-met-glitter-div-kleuren
    Lijkt me heel geschikt voor deze topjes..Knipoog....Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip Hannie! Hadden ik nog niet gezien, maar ga morgen gelijk even kijken! Dank en groet, Joke

      Verwijderen