Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 6 maart 2017

Na de stilte..





Na zo'n lange stilte hier zou je haast gaan denken dat er geen kleertjes meer gemaakt worden, maar niets is minder waar!
Na het maken van Skipperkleertjes op bestelling ben ik alweer een poosje lekker bezig met het maken van wat nieuwe setjes voor de website.



Bij mij gaat dat nooit erg gestructureerd. Dus niet netjes setje voor setje, maar ik ben voortdurend voor verschillende setjes tegelijk bezig.
Beneden, tijdens het kijken naar een film of het beluisteren van een boek, brei ik truitjes, vestjes e.d. Daar moet dan later een broek of rokje bijgemaakt worden en vervolgens nog de rest van de "aankleding" (denk daarbij aan leggings, hoedjes, tasjes, beenwarmers, kettinkjes e.d.).

Zo kan het zijn dat er op een gegeven moment een hele rij poppen mijn werktafel in beslag neemt:


Bij de een moet nog een tasje gehaakt worden, terwijl een ander setje nog om een hoedje vraagt...

Maar opeens is daar dan toch de dag dat er een aantal setjes klaar zijn om op de foto gezet te worden en vervolgens naar de website kunnen.

Vandaag was zo'n dag en staan onderstaande zes setjes nieuw op Jora Poppenmode!



3 opmerkingen:

  1. Ooooooh! Joke! Ik spot mijn oude barbie van vroeger!
    Geheel rechts en geheel int blauw!
    Helaas is ze weer terug bij mijn nicht.
    Was het destijds geen stuwardess barbie?
    Je hebt haar prachtig stijlvol gekleed!
    Echt super!
    Liefs H@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hannie, Dit is ook een van mijn eigen oude Barbies. Was bij mij geen stewardess, maar kwam in een gestreept badpak.. De kleertjes die ze aanheeft, maakte ik al jaren geleden, maar ik heb haar op mijn werktafel gezet omdat ik dit setje (Career Girl) nog een keer wil gaan maken. Moet ook nog uitproberen of dit patroon de nieuwste Barbies past ;-)) Groetjes, Joke

      Verwijderen
  2. Mooi, Joke! Net zoals bij mij: stilletjes wordt er wel aan Barbiekleertjes gewerkt.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen