Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 7 april 2016

Neveda 2895

"Van oud naar nieuw" had ook de titel van dit bericht kunnen zijn.
Ik heb er namelijk weer een oud patroon bijpgepakt. Dit keer Neveda 2895.
Daar staat een gehaakt jurkje op dat in de jaren '60 een aantal keren voor mijn Barbie werd gehaakt door een tante van me (omdat mijn moeder wel heel goed kon breien, maar niet kon haken...).
Dat jurkje nu zelf ook een keer maken, leek me leuk.
Wàs ook leuk om te doen!
Maar toen de jurk klaar was zag ik wat ik als kind ook al bezwaarlijk vond: je kijkt dwars door de rok heen naar Barbie's blote onderlijf....



De "oplossing" hiervoor vond ik eigenlijk heel geslaagd:


Door de legging en het ceintuurtje werd het opeens een heel eigentijds setje.
Kettinkje en stola erbij en setje B699 was àf!

Superleuk om op deze manier die oude patronen weer nieuw leven in te blazen.

Groet, Joke.

2 opmerkingen:

  1. Hoe krijg je het steeds weer bedacht!
    En idd ik vond die doorkijkdingen vroeger ook 'stom'....😉
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het een mooie set geworden! Leuk werk om zo eens iets ouds/nieuws te proberen. Ik probeer ook wel eens iets te haken voor Barbie, maar tot nu toe vind ik het nog niet mooi.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen