Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 4 april 2016

en dat is drie...



Jurkje nr. 3. Dit keer niet hetzelfde patróón, maar hetzelfde stófje als de vorige jurk ;-)

Ik gebruikte een patroontje van Aileen's Petite Fashions: #23 Sheath Dress.
Dit patroon gebruikte ik al eerder en zo leer je ook waar je op letten moet. Meestal maak ik (indien nodig) aantekeningen bij het patroon. Opmerkingen over de pasvorm, aangebrachte wijzigingen e.d..

Een leuk model, dat zowel bij de oude als de nieuwere poppen past. Altijd handig!









Verder maakte ik een broek en een tasje bij een truitje dat ik een poosje geleden maakte.
Een truitje van het Mixed Fine garen (Action).
Zo werd het een setje in lekker frisse lentekleurtjes!














Of ik de hele Zevensprong (Dat is één, dat is twee, dat is drie etc.) ga volmaken met zomerjurken, rokken en rokjes valt nog te bezien, maar er komen er in elk geval nog wel een paar.
Denk dat ik na drie jurkjes eerst maar eens wat rokjes maak...

Ook staat er nog breiwerk op de pennen en heb ik een haakpatroon klaarliggen om eens te gaan uitproberen.
Als ik e.e.a. zover heb om kunnen laten zien, dan meld ik me hier weer.

Fijne dag!
Joke.

2 opmerkingen:

  1. Leuk bij de oude en nieuwe poppen, zeg je. En wat moeten we straks met al die nieuwe modellen Barbiepoppen? Dat wordt nog een hele uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat kan inderdaad nog een hele uitdaging worden ;-). Maar ach.. Komt tijd, komt raad.
      Groetjes, Joke.

      Verwijderen