Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 25 februari 2016

Kleine preview

Zojuist weer een bestelling afgerond, dus nu even tijd voor een berichtje over kleertjes die ik voor de verkoopsite aan het maken ben.

Links zie je het truitje waar ik HIER (klik) al over schreef: de trui die ik, járen geleden, op een reclamepagina zag en die ik ooit nog eens voor mezelf wilde maken. Tja, dat kwam er niet van, maar nu wel een exemplaar voor Barbie dat er min of meer op lijkt...
En zoals altijd: in het echt is-ie (nog) mooier! ;-)




Verder kan ik het setje in wording laten zien met het truitje dat ik maakte van het groene Mixed Fine garen (Action).
Ik weet nog niet of ik het setje zo laat of dat ik er misschien nog een hoed (pet?) bij ga maken.

Ook wil ik dolgraag de andere kleurtjes van dit garen gaan uitproberen, want dat is er helaas nog niet van gekomen.

Maar..... het lijstje met bestellingen wordt al korter, dus ik hoop binnenkort wat meer tijd te hebben om "voor mezelf" aan de slag te gaan.







O ja, ook maakte ik nog een tweede setje voor de folkloristische dansgroep:



Dit was een wat lastiger werkje dat het eerste setje, omdat deze popjes beduidend kleiner waren. Van top tot teen zo'n 18 à 19 cm. Dan merk je gelukkig wel dat je gewend bent om "in het klein" te werken ;-). Dit stelletje is echt compleet aangekleed; tot en met sokken en een onderbroekje (het vrouwtje) toe. 




1 opmerking:

  1. Mijn complimenten voor de folklore poppetjes! Ik doe het je niet na. De wit/roze trui is echt mooi geworden.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen