Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

dinsdag 1 juli 2014

Wat in het vat zit....

Een nieuw achter-de-schermen-berichtje.
Het begint er een beetje op te lijken alsof veel projectjes die ik hier beschrijf niet verder komen dan een berichtje op dit weblog.... Het cirkelvest, de jasjes en het oranje-met-voetbal-aanzetje....
Allemaal kleertjes waar ik nog mee verder moet/wil.

Ben ik dan nog wel actief bezig met kleertjes maken? Jazeker wel!
Er wordt nog steeds gewerkt aan een flinke bestelling die ik al een poos geleden kreeg en waarvoor vanmiddag weer een grote envelop naar de klant is gegaan.

En ik probeer regelmatig een patroontje of een kleurcombinatie uit.
Zo maakte ik onlangs een vestje met zakken (voor Barbie), waarbij ik niet onderaan, maar bij de kraag begon en het hele vest aan één stuk breide. Dat doe ik wel vaker, maar de puzzel hierbij was hoe ik de zakken erin kreeg....
Ook probeerde ik de trui met ingebreide rand die ik vaker voor Ken maakte aan één stuk te breien, omdat ik de verdikking bij de inzet van de mouwen snel erg grof vind worden. Best goed gelukt toch?


En er wordt heel wat afgepiekerd hier. Zo breide ik een vestje in twee kleuren rood. Het is een leuk vestje geworden (de lichte kleur rood is helderder rood dan de foto weergeeft en het donkerrood is donkerder). Maar dan? Wat voor een setje maak ik hiervan? Rokje of lange broek? Zoek ik het in de roodtinten of pak ik er zwart bij?
Zo'n vestje kan dan een hele poos met wat lapjes op mijn werktafel liggen voordat ik weet wat ik verder wil... Maar zo gaat het gelukkig niet altijd; vaak weet ik tijdens het breien van jurk of trui al precies wat ik erbij wil maken en in welke kleur(en).


Zelfs komen er nog wel eens setjes af ;-))
Tussen de bedrijven door maakte ik onderstaande setjes. Een gebreide jurk met riem, legging en tas voor Barbie en een setje met voetbal voor Ken.


Eerst nog een fotoshoot in de tuin en dan mogen ze op de website.

En ondertussen werk ik lekker door aan oude en nieuwe projectjes en wat betreft kledingstukken als jasjes en cirkelvesten: "Wat in het vat zit, verzuurt niet."


1 opmerking: