Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 6 maart 2014

Nieuwe kleertjes voor Barbie en Ken

De hoogste tijd om weer eens iets van me te laten horen!
Want dat het hier op mijn weblog wel heel erg rustig is, betekent niet dat er geen kleertjes meer worden gemaakt.


Vorige week wat nieuwe kleertjes voor Barbie op Jora Poppenmode gezet:


en ook vandaag weer wat nieuwe setjes, maar dit keer met Ken in de hoofdrol:



Ook nog een leuk setje voor Ken gemaakt dat nog niet op de site staat omdat ik de broek nog een keer opnieuw moet maken en dan nèt wat ruimer. Meestal maak ik de broeken van stretchdenim en dat rekt dan altijd nog een beetje mee, maar deze broek is gemaakt van een behoorlijk stugge camouflagestof en rekt dus voor geen mm mee.... Maar het plaatje is leuk toch?
En tja, met dat mooie weer van de afgelopen dagen kriebelt het natuurlijk enorm om voorjaarskleertjes te gaan maken, dus de eerste rokjes liggen al naast de naaimachine.
Voor Barbie korte rokjes met topjes en voor Ken moeten er natuurlijk korte(re) broeken, t-shirts en overhemdjes met korte mouw gemaakt gaan worden.

Ook wil ik eigenlijk nog wat rood-wit-blauw- en oranje kleertjes maken met het oog op Koningsdag en het WK-voetbal dat in juni begint.
Hoewel dan de thematrui voor Pasen (truitjes met een paasei voorop??) wel wat in het gedrang komt...
We zien wel. Zoals gewoonlijk wil ik een beetje te veel.

Maar ik vind het nog steeds een superleuke hobby, dus een straf is het zeker niet!

Tot een volgend blogje, waarin ik dan wat voorjaarskleertjes hoop te kunnen laten zien.

Joke.


1 opmerking:

  1. Wat leuk om dit allemaal weer even te zien! Je bent lekker bezig. En je hebt dezelfde voorjaarskriebels als ik heb, liever rokjes en topjes dan dikke truien.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen