Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

woensdag 26 juni 2013

Zomerse kleurtjes

Het wil nog steeds maar niet zomeren en misschien komt het daardoor dat het met de zomerjurkjes ook niet erg opschiet? Er ligt er een pop met een zo-goed-als-af-jurkje op mijn werktafel, maar ik krijg het al koud als ik naar haar kijk en ga er dus eerst nog een vestje of omslagdoek bijmaken ;-)

B587
Om toch een klein beetje in zomerse sferen te blijven (het ís tenslotte zomer, nietwaar?) heb ik een gezellig setje gemaakt in rood met okergeel. Het truitje is gebreid van heel dunne katoen (Beijer glanskatoen) en daarbij maakte ik een broek op kuitlengte van rode denim en natuurlijk ook weer een bijpassende schoudertas.

Het setje staat inmiddels te koop op de website.

En verder staat het kleertjesmaken even op een heel laag pitje .... Ben ook weer heerlijk met andere dingen bezig: lezen, borduren, patchwork. Tja, keuzes maken he?

Joke.

2 opmerkingen:

  1. Vrolijke kleurtjes! Echt een setje voor de koude zomerse dagen.
    Ik maak trouwens al heel dankbaar gebruik van je kleine naaitips: begindraadjes aantrekken en zigzaggen na het inknippen. Helemaal blij mee :-)
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen