Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 1 juni 2013

Concurrentie?


Nou vooruit... nog eentje dan. Nóg een overhemmetje voor Ken; een Ken met baard deze keer. Hoe vaker je hetzelfde patroontje maakt, des te makkelijker het je afgaat: deze maakte ik gistermiddag "even". Wat wit lijkt op de foto is in werkelijkheid mint, maar beter kreeg ik de kleuren niet gefotografeerd.


Het stukje stof voor dit zomershirt had ik nog over nadat ik van dezelfde stof eerst een broek voor Barbie had gemaakt. In mijn voorraad was dit het stofje dat het beste past bij de trui die ik al eerder liet zien. Barbie is er in elk geval helemaal happy mee ;-)






Tja, en dan de titel van dit bericht: Concurrentie?
Want moet je eens kijken wat er gistermiddag op het blad van mijn naaimachine zat:

Mag ik jullie voorstellen: Cami, een pop van 16 inch (40 centimeter); een pop van Robert Tonner. Ze kwam bij mij in slechts haar ondergoed, dus je snapt dat er kleertjes gemaakt moeten worden.... Of dat ook kleren voor de webwinkel worden weet ik nog niet. Eerst mijn eigen pop maar eens gaan aankleden. :-)

Fijn weekend! Joke.

1 opmerking:

  1. Mooie pop! Nou, eigenlijk poppen, want ik vind Ken ook stoer met z'n baard. Weer een uitdaging, kleren voor een pop van 40 cm.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen