Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

donderdag 22 maart 2012

Lente

Ja, het is helemaal lente, dus ook tijd voor wat luchtiger kleding dan al die truien, broeken en poncho's.
Het begin is er: twee jurkjes en een setje van een rok met een mouwloos truitje. Eerst "even" een opdrachtje afmaken en daarna verder met kleertjes voor het nieuwe seizoen!


Op de foto hierboven zie je de drie setjes die inmiddels op de site staan en op het plaatje hieronder een impressie van wat er op dit moment op mijn werktafel ligt.


Het zijn nog wat lentekleertjes. De truitjes zijn leuker dan ze zo lijken... je moet ze echt "op de pop" zien en de jurk rechts is weer een uitprobeersel (APF-patroon). Van het bolletjesstofje wordt nog een 3/4 broek gemaakt en dan maar even kijken welk van de drie truitjes daar het leukst bij staat.
Maar zoals ik al zei: eerst nog "even" een opdrachtje afmaken.....

Je hoort weer van me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten