Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

woensdag 2 februari 2011

Tikkende naalden


Zoals de titel van het logje al doet vermoeden zijn hier de afgelopen tijd aardig wat steekjes gebreid. Na het blauwe vest van de vorige keer, is nu ook het bruine vest klaar. Pasvorm is beter, maar dat kan ook nog aan het andere garen liggen.
Heb van de week een aantal avonden flink door zitten breien met als resultaat o.a. het rijtje onderaan dit logje, maar daarover hieronder en in een volgend berichtje meer ....
 
Daniel Bingham BarbietruitjeGisteravond een patroon van Daniel Bingham uitgeprobeerd. Dacht goed bezig te zijn op mijn naalden 1,5 !!, maar toen ik aan het eind van de avond het resultaat zag viel het me toch tegen: te grof naar mijn zin. Weet niet of het aan het garen of aan de naalddikte lag. Heb ook nog naalden 1,25 in mijn assortiment en daarom gelijk hetzelfde patroon nogmaals opgestart, maar nu met (nog) dunner garen op nog dunnere naalden. Ben benieuwd.
 
Denk dat ik me vandaag maar eens moet gaan bezighouden met de afwerking van een aantal kledingstukken. Er moeten nog de nodige drukkers en knoopjes aangenaaid worden.
Die drukkers is het probleem niet, maar die knoopjes leveren me regelmatig hoofdbrekens op, omdat ik dan geen knoopjes in de goede kleur heb. Of het "perfecte" knoopje vind en er dan maar één van blijken te hebben.
Dan mis ik hier zo vaak een behoorlijke hobby-/handwerkzaak waar ik even naartoe kan lopen/fietsen om iets te zoeken waarmee ik in elk geval verder kan.
 
gebreide barbiekleertjes
Het rijtje op deze foto is een deel van de breiproduktie waar ik het over had. Hiermee moet ik nog wel verder aan de slag en hoop in een volgend berichtje het uiteindelijke resultaat te kunnen laten zien.
 
 
Enne... het was niet alleen maar breien wat de klok sloeg deze week hoor: ook heb ik een rokje voor Barbie gemaakt en heeft Ken een leuke jasje van blauwe denim gekregen. Daar moet nog de laatste hand aan gelegd worden en dan mag Ken ook weer een keer op de foto.
Nieuw op de site deze week: K154 en B524. En zo fröbelen we lekker door.
 
 
 
 
O ja, en gisteren heb ik mezelf een kadootje gegeven: twee nieuwe Barbiepoppen. Twee zogenoemde Fashionistas; poppen die superbeweeglijk zijn (hypermobiel zogezegd...). Leuk voor het modellenwerk, omdat je ze in zoveel meer poses kunt zetten dan de standaardpop.
 
 
Genoeg Barbietalk voor vandaag.
De hoogste tijd om iets te gaan doen.
 
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten