Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 5 februari 2011

Nieuwe kleertjes en uitprobeersel


Nieuw op de website:
De laatste hand gelegd aan bovenstaande kledingstukken, zodat er weer wat nieuws op Jora Poppenmode gezet kon worden.
 
De andere kleertjes die ik in het vorige logje liet zien wachten nog op verdere "aankleding" in de vorm van drukkertjes, kettinkjes, sjaaltjes, tasjes of wat dies meer zij.... Zoals bijvoorbeeld het jurkje van deze dame:
Ik heb inmiddels een bijpassende ketting en sjaal gemaakt (de laatste te gebruiken als sjaal, hoofddoek, heupband). Vanmiddag een bloemetje gehaakt dat waarschijnlijk dienst gaat doen als decoratie op een gehaakte of gebreide tas die ik nog bij dit setje maken wil. Overwoog nog beenwarmers in dezelfde okergele kleur als de sjaal, maar daar ben ik het met mezelf nog niet over eens... (gebeurt regelmatig).
 
 
Gistermiddag heb ik me beziggehouden met het uitproberen van een patroontje uit een Japans poppenmodeboek. Eigenlijk een patroontje voor Jenny (soort van Japanse Barbie, maar wat tengerder). Het bloesje dat ik maakte is best mooi geworden, maar nèt iets te krap. Ik denk dat als ik de naadjes een volgende keer iets ruimer stik dat-ie dan precies goed is. Voor de moderne Barbie wel te verstaan, want Barbie met de oude vormen (lees: grotere boezem....) past echt niet in dit modelletje.
 
Nou, dit was het voor vandaag. Tot de volgende keer maar weer!
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten