Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

zaterdag 26 februari 2011

Losse eindjes wegwerken


Gisteren besloot ik dat het de hoogste tijd was geworden om eens wat losse eindjes te gaan afwerken. Veel te veel setjes die halfklaar zijn of soms alleen nog een detail als een tas of ketting missen. Ook moesten er nog de nodige drukkertjes aangenaaid worden.....
 
Het jurkje in de inzet op de foto lag er al langer. Het is gebreid van koperkleurig glittergaren en staat Barbie goed. Maar alléén het jurkje was te kaal en het bleef maar liggen. Tot ik gisteren op de gedachte kwam om er een stukje zwart kant onderlangs te zetten en toen was het idee van een vestje erbij om er een geheel van te maken snel geboren. 's Avonds nog een tasje erbij gemaakt en setje B532 is klaar. 
 
Daarna heb ik een rijtje gemaakt van de setjes die eerst afgemaakt moeten worden voordat ik aan iets nieuws "mag" beginnen. Het rijtje zou nog groter kunnen zijn, maar ik wilde het wel graag leuk houden.. ;-)
Benieuwd wat er nog aan deze setjes gebeuren moet? Lees maar even mee:
 
 
 
1: kort zwart leren rokje en rode(?) korte legging.
2: blauwe spijkerbroek (dit is een ouwetje) en rugzak van dezelfde spijkerstof.
3: kettinkje maken en "riempje" vastzetten.
4: tas maken van zelfde materiaal als de gilet.
5: rokje afmaken (zomen en achterkant sluiten) en nadenken over tasje? sjaaltje? kettink?
6: dit setje wacht nog steeds op een okergele handtas.
7: drukkertjes aan het shirt naaien en bedenken wat er verder leuk bij zou zijn.
8: drukkertjes aannaaien en een lange broek erbij maken.
9: setje van maken, maar ik weet nog niet hoe of wat.....
 
'k Ben heel benieuwd hoelang het duurt voor ik dit rijtje heb weggewerkt. En ongetwijfeld wordt de plaats van iedere pop snel ingenomen door een pop in een ander setje met "losse eindjes".
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten