Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

dinsdag 8 februari 2011

Blauw vest en setjes in de maak


Rechts nogmaals het blauwe vest van een paar logjes terug. Het heeft inmiddels drukkertjes gekregen en mag als T052 naar de website.
 
Verder ben ik achter de schermen, zoals gewoonlijk met een aantal dingetjes tegelijk bezig, waarvan het misschien wel leuk is om alvast iets te laten zien.
 
 
Ten eerste een geel/zwart setje. De trui ligt al een paar jaar (!!) als min of meer afgekeurd project in de la. Maar toen ik hem van de week toch weer eens bij Barbie aantrok, begreep ik opeens niet meer waarom. De kleur misschien?
Enfin, weer aan het oppimpen geslagen en zelf vind het het eigenlijk een heel leuk setje worden.
 
 
 
Het tweede setje heeft als hoofdkleur rood. Het jurkje breide ik van de week van een restje meerkleurige sokkenwol (rondgebreid, dus geen naad aan de achterkant). Toen kwam daar nog een rode baret bij en in de maak is nog een kort jasje van rood imitatieleer. Het jasje is inmiddels verder dan op deze foto: alleen nog de boord en de sluiting.
 
En verder nog steeds méér plannen dan tijd. Deze week een paar ochtenden invalwerk, natuurlijk van het mooie (lente)weer genieten, wil graag "Wolf Hall" uitlezen en in elk geval mijn lenteborduurwerkje van Prairieschooler afmaken. En geloof het of niet: ook mijn huis heeft zo nu en dan behoefte aan een stofzuiger en/of een sopje....
Tja, soms lijkt het wel zo, maar het is echt niet alleen maar Barbiekleertjes maken wat de klok hier slaat.
 
Joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten