Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 29 november 2010

Stapvoets

Het gaat momenteel inderdaad stapvoets, en dan bedoel ik niet het verkeer buiten vanwege de sneeuwval....
Veel Barbiekleertjesactiviteit was er de laatste 14 dagen niet. Heerlijk beziggeweest met andere hobbies, maar vanmorgen begon het weer te kriebelen en kroop ik met grootste plannen achter mijn hobbytafel. Ik beloofde mezelf de lat niet te hoog te leggen en niet meer op mijn "wil-ik-vandaag-maken-lijstje" zetten dan redelijkerwijs haalbaar is en na even denken zag dat lijstje er als volgt uit:
* setje B525 afmaken (tas erbij maken)
* setje B527 afmaken (kousen, tas en misschien een baret?)
* kerstjurk Barbie breien (Stickatill)
* zwarte broek voor K152 maken

Tja, en dit zijn dan alleen de dingen betreffende Jora Poppenmode.... De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er ook nog twee andere punten opstaan... We zullen zien hoever we komen.
 
Want dat valt dus telkens weer tegen!! Het is inmiddels 13.00 uur en ik kan nog slechts één punt wegstrepen. Ik begon heel fanatiek met B527, kousen waren snel klaar, maar al zoekend naar mogelijkheden voor de tas (welke kleur hengsel? koordje? bandje? handgrepen van reepjes leer? applicatie erop? knoop? bloemetje haken? hé, zou ik met mijn bloemenpons een viltbloem kunnen ponsen? Uitproberen dus....) vloog de tijd voorbij. En dat terwijl ik mezelf amper de tijd gunde voor een kop koffie.
 
Enfin, het einde van het B527 verhaal is, dat ik de baret achterwege heb gelaten en eindelijk weer eens een setje klaar heb...
Die baret wil ik trouwens nog wel uitproberen; op het internet vond ik een leuke baret voor Barbie, ook weer met kabeltjes.
 
Straks moet ik eerst boodschappen doen en of ik vandaag aan de rest van het lijstje toekom?
De tijd zal het leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten