Welkom




WELKOM op dit weblog.
Mijn naam is Joke en één van mijn hobbies is het maken van Barbiekleertjes.
Ook maak ik kleding voor Ken, Skipper en Kelly.
Ik doe dat al jaren en nog steeds met veel plezier. De kleertjes verkoop ik via mijn Etsywinkeltje (link in de zijbalk rechts).
Dit weblog is dus NIET de verkoopsite, maar slechts een kijkje achter de schermen ervan. Ik vind het leuk om te schrijven over deze hobby en te laten zien waar ik mee bezig ben. Ook geeft het lezers van dit blog de mogelijkheid om te reageren en vragen te stellen over de kleertjes die ik maak.
Ik hoop dat je het hier leuk vindt en misschien haal je er wel de inspiratie uit om zelf ook aan de slag te gaan.
Joke.

maandag 15 november 2010

Barbievestje

Omdat het vestje in één stuk vanaf de kraag naar beneden gebreid wordt, was het even tellen en rekenen, maar het is gelukt en ik ben tevreden over het resultaat!
Ziehier B527 in wording. Nu nog kousen, een tas en misschien een topje onder het vest...

Leuk detail van dit vestje (vind ik zelf) is dat het kabeltje over de mouwen doorloopt (en er lopen 2 kabeltjes over het rugpand).

Jammer dat de kleur weer zo anders overkomt. Op deze foto's lijkt het lila, terwijl het in werkelijkheid echt paars is, maar ja..

Straks het patroon eerst maar even uitschrijven vanaf het kladje dat ik er gisteravond bijhield, want ik wil hem zeker nog vaker maken. Lijkt me ook leuk om er een wat langer jasvest van te maken en dan met een iets groter knoopje?

Zo gaat het nu altijd. Het ene setje of kledingstuk is nog niet af of er borrelen alweer tal van andere ideeën op. De mogelijkheden zijn oneindig.... helaas is mijn tijd dat niet....

Geeft niet, we blijven gewoon lekker doorgaan. Niks moet, alles mag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten